San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Coen en Ger - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Coen en Ger - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: coenenger

Blijf op de hoogte en volg Coen en Ger

04 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

De afgelopen dagen beperkt internet. Maandag en dinsdag hebben we SF bezocht. Binnengekomen via de Golden Gatebrug naar een stadsmotel van matige kwaliteit aan Lombardstreet. De service was er wel goed, we waren om 10.00 uur al op de kamer. Daarna zijn we de stad gaan verkennen met een 24 uurs-ov-pas. Hiermee hebben we de busritten en de cable-car gedaan. Uiteraard zijn we op Fischersman-warf geweest, waar we van allerlei gerechten en live muziek hebben genoten. Op pier 39 de zeeleeuwen gespot en enkele foto's gemaakt!!! In de avond zijn we naar Chinatown gegaan en hebben daar gegeten. Keus genoeg. De volgende morgen zouden we naar Alcatraz gaan, maar vanwege de shut-down ging dat niet door. Gelukkig hebben wij de andere parken wel kunnen zien. Met de auto naar de Noord-westzijde van de Golden Gatebrug en daarna naar het Golden Gatepark. Van daaruit zijn we naar het bekende filmstraatje gegaan, met fantastische afdaling en bochten. Pizza als lunch en daarna even richting motel. De gehele avond hebben we doorgebracht in de Italiaanse wijk. Eten in stijl bij Mona Lisa en daarna live muziek bij café Trieste, waar we een dag eerder ook al waren geweest. Dit café is de plek waar Francis Coppala zijn
script heeft geschreven voor The Godfather.
Vanmorgen via de Highway 1, met mooi helder weer, naar Monterey gereden, waar we heerlijk op de boulevard hebben gezeten v.v. een goed glas wijn. Na de 1e vette hap deze vakantie vanavond nog even in de hottub en sauna van het motel geweest. En nu nog even voor de tv hangen. Morgen gaan we weer verder via de Highway 1 naar San Simeon.
Het weerbericht is goed, wat wil je nog meer. Tot zover, groeten van Coen en Ger.

• 04 Oktober 2013 - 07:01

Reina:

leuke stad, he, met allerlei bekende toeristen plekken. jullie boffen met het heldere weer, moeten wij nog steeds beleven, op die route !!
    Carmel is ook mooi met veel kunst te bekijken, fijne dag morgen

• 04 Oktober 2013 - 09:05

Jeroen :

Wauw, geweldig wat jullie allemaal zien. Erg leuk! Veel plezier nog.
    Groetjes Jeroen en Hennie.

• 04 Oktober 2013 - 20:30

Marijke:

Leuk verhaal, lekker eten zie ik. Jammer van alcatraz maar geniet nog van de laatste dagen. Hopelijk zien jullie maandag nog walvissen.

Xx Marijke en Paul