San Rafael - Reisverslag uit San Rafael, Verenigde Staten van Coen en Ger - WaarBenJij.nu San Rafael - Reisverslag uit San Rafael, Verenigde Staten van Coen en Ger - WaarBenJij.nu

San Rafael

Door: Ger en Coen

Blijf op de hoogte en volg Coen en Ger

01 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Rafael

Een heerlijke rustige dag gehad. We begonnen met een lekker ontbijtje met bagels en koffie en shoppen bij de Ross. Allebei goed geslaagd:)).

Daarna naar Sonoma gereden en twee proeverijen gedaan bij 2 kleine bedrijven. Eerst Deerfield Ranch. Daar kregen we 7 wijntjes om te proeven ipv 5 omdat het heel rustig was. Onze gastvrouw Kathy was erg leuk en kon goed vertellen over het bedrijf. Daarna zijn we op haar advies naar Muscardini Cellars gegaan. Hier waren wij de enige gasten. Bryan, de gastheer, had alle tijd voor ons. Zijn overgrootouders kwamen uit Polen en zijn voor de 1e wereldoorlog gevlucht naar Amerika.
Later kwam de eigenaar Mr Muscardini een fles wijn uit 2011 brengen die hij wilde proeven. Wij hadden samen met hem en Bryan de primeur van deze wijn. Erg bijzonder.

Daarna naar San Rafael gereden. Een heel leuk en goed motel.
Coen ontdekte nog een bijzondere plek. China Camp State Park. Een klein
stukje geschiedenis over de chinezen en iets met garnalen. Ik ga dit thuis
nalezen. Zojuis hebben we heerlijk en gezond gegeten bij Puertoricaans restaurant. Een super lekker huisgemaakt sinaasappel/mango sapje erbij. Een soort wekfles met ruim een halve liter vers sap.

We zitten nu voor de tv met de tablet en de tv aan want the government shuts down. Inzet de gezondheidszorg, de Obamacare. Dit heeft per direct voor het land, waaronder de overheidsdiensten. Klinkt allemaal niet goed. Weet niet of wij daar iets van gaan merken.

Morgen naar Muir Woods en San Francisco.

• 01 Oktober 2013 - 16:03

Jan:

Leuk hoor !
    Vandaag gouvernement shutdown vorr alle niet essentiële diensten, dus zijn alle nationale parken gesloten.... jullie zijn net op tijd ! Voor de rest is het gewoon politiek waarbij niemand zijn gezicht wil verliezen.