Yosemite NP - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Coen en Ger - WaarBenJij.nu Yosemite NP - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Coen en Ger - WaarBenJij.nu

Yosemite NP

Door: Ger en Coen

Blijf op de hoogte en volg Coen en Ger

29 September 2013 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

We hebben weer wifi dus hier volgt een update. De route naar Yosemite was echt geweldig. Het werd wel steeds kouder en we zagen de sneeuw steeds dichterbij komen.
Ons verblijf in Yosemite was echt back to nature. Drie stenen muurtjes met een gordijn ervoor. Binnen stond een bed en een stalen rek. Buiten kon je alle spullen beer proof opbergen.

Bij aankomst moesten we tekenen voor het lezen over het hanta virus en het beren beleid. De boete kon oplopen tot 5000 dollar bij overtreding.
Helaas geen beer gezien. Wel huppelden er overal herten en eekhoorns over de camping. Je kon ze bijna aaien. Wel mooi om te zien wildlife zo dichtbij, maar het is onnatuurlijk gedrag.

In de avond een lekker kampvuurtje gemaakt, kippetje erop, wijntje erbij. Heerlijk. Extra dekens gehuurd voor de kou wat ook wel nodig was.

Vandaag nog wat mooie plekken bezocht. Glacier point met een grandioos uitzicht over Yosemite. Daarna naar de giant seqoia's in Mariposa grove.
Eind van de middag net voor Merced een prachtig bedrijf bezocht waar wijn, groente, bloemen en pompoenen worden geproduceerd. We hebben ons verder verdiept in de wijn van dat bedrijf. Morgen naar Napa Valley. Naar de Chardonay lodge.

• 29 September 2013 - 16:25

Marijke:

Zo, weer even online. :)
    Mooie foto's, dat is weer een gebied waar we nog niet zijn geweest. Jammer van de beren.. Maar ach, als je uit je tent stapt en er staat er 1 voor je, wordt je ook niet blij denk ik... Haha.

Veel plezier in napa. Geniet van alle wijnen, en mooie gebieden die je doorrijd.

Groetjes uit Amsterdam xx

• 29 September 2013 - 17:08

Reina:

daar zijn jullie weer. de foto's van het huisje zien er wel leuk uit, maar ik denk dat ik toch liever in een motelletje zit, safer tegen de beren !! hoe was het met sanitair ?? de natuur ziet er prachtig uit.
    en nu op naar het wijngebied, als dat dichterbij ons zou zijn, zouden wij daar wel meer heen gaan ;-)
    geniet er van en proost !!

• 29 September 2013 - 17:33

Jan En Reina De Jong:

Wel even een verschil met Vegas en Dead Valley ! Beren zien er leuk uit maar ben maar blij dat er niet een in je tent komt, er zijn in dat gebied toch regelmatig aanvallen en zelfs doden door beren. Yosemite is echt geweldig en de weg over de pas erg mooi. Nu verder maar genieten van wijn proeverijen......

Jan