Grand Canyon - Tuba City - Reisverslag uit Tuba City, Verenigde Staten van Coen en Ger - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Tuba City - Reisverslag uit Tuba City, Verenigde Staten van Coen en Ger - WaarBenJij.nu

Grand Canyon - Tuba City

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Coen en Ger

21 September 2013 | Verenigde Staten, Tuba City

Vanmorgen bij de Mexicaan, waar we gisteravond hebben gegeten, ontbeten. Verrassend goed ontbijt met vers fruit zoals meloen en heerlijke druiven. En uiteraard grote sloten met lekkere koffie. Nog even de Canyon in geweest en deze via de oostzijde verlaten richting Tuba City. Onderweg zijn we nog gestopt bij eeen aantal uitkijkpunten en rond 14.00 uur waren we op onze bestemming voor vandaag. Heerlijk hotel, met daarnaast een museum van de Navajo indianen. Omdat we kort voor sluitingstijd binnen kwamen mochten we er zo in. Ook hebben we nog eeen bezoekje gebracht aan de Trading Post. (ook naast het hotel) Dit gebouw dateert uit 1905 en President Roosevelt is er ook ooit geweest. De Navajo cultuur is daar binnen ook terug te vinden en te koop. Een mooie dreamcatcher aangeschaft. Naast je bed hangen en de mooie dromen gaan door de web naar jou. De slechte dromen verdwalen in het web. Bijzonder is dat de door de Navajo's gebezigde taal in WOII de code taal was voor het versturen van secret messages.
Waardering daarvoor voor deze mensen (code-talkers) kwam pas veel later.

Verder rustig aan gedaan vandaag. Nagenieten van de Canyon. Ger is even een schoonheidsslaapje aan het doen en daarna een Navajo gerecht gegeten. Onze eerste "share" maaltijd. En nog te veel.

Morgenvroeg naar Monument Valley. Daar willen we een groot deel van de dag zijn om daarna door te reizen naar Page.
We genieten enorm van de zo verschillende gebieden waar we door heen rijden.

• 21 September 2013 - 04:19

Jan En Reina De Jong:

Geweldig, is zo mooi dat gebied en morgen word heel erg mooi. Vandaag was het wat bewolkt maar Reina was bij de pool, de groeten van David.... wij komen net terug van de Grove, weer veel bekenden gezien, erg gezellig..... nu nog maar even een glaasje cognac van Paul en Marijke drinken.... een Goede reis en geniet ervan, is iets wat je nooit meer zult vergeten.

Jan

• 21 September 2013 - 04:30

Reina:

interessante dag weer voor jullie.
    ja ik was even gestopt na een wandeling voor een praatje bij het zwembad, waar David en Mike waren.
    David vond het leuk jullie te ontmoeten, groetjes.
    succes met de dramcatcher en een goeie reis en mooie dag voor morgen.

• 21 September 2013 - 04:39

Reina:

oh en vanmorgen heb ik zelf gereden naar the store voor de boodschappen. vanavond zat de nieuwe nummer plaat al bij de post. ;-)

• 21 September 2013 - 06:39

Marijke:

Mooi verhaal.
    Monument valley is ook zo mooi, ik weet niet wat voor een auto jullie hebben maar wij hebben een stuk van dat pad gereden ;) kijk maar wel goed uit als je dat ook gaat doen. De indianen daar hebben ook een jeeptour met indianen prijzen denk ik, haha, duur.

Veel plezier!

• 21 September 2013 - 10:09

Nel Van Arkel:

Hallo Coen en Ger,
    Vandaag, zaterdag, tijd om jullie eens op te zoeken op de site en de reisverslagen door te lezen en foto's te bekijken. Deze zijn mooi, indrukwekkend landschap. het is wel duidelijk dat jullie vanaf dag 1 aan het genieten zijn. Houden zo.
    veel plezier verder.
    Groetjes Nel.

• 21 September 2013 - 20:34

Jeroen:

Hey hallo Coen en Ger,

Geweldig om te lezen, jullie zijn duidelijk aan het genieten. Mooie foto's en reisverslagen gelezen. Hier in Dieren en Spankeren is alles prima. Geniet er van!

• 21 September 2013 - 21:52

Wim En Alies:

Mooie verslagen van een nog mooiere reis. Schitterend wat jullie allemaal zien. Geniet ervan.