Arenal vulkaan en Monte Verde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Coen en Ger - WaarBenJij.nu Arenal vulkaan en Monte Verde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Coen en Ger - WaarBenJij.nu

Arenal vulkaan en Monte Verde

Door: Coen

Blijf op de hoogte en volg Coen en Ger

26 Januari 2015 | Costa Rica, Monteverde

Vanaf San Jose zijn we aan onze rit begonnen. 1e bestemming de Arenal vulkaan. Via een prachtige router zijn we er heen en omheen gereden. De laatste 8 kilometer op een onverharde weg. 1e test voor de vierwheeldrive Daihatsu Terios. Bij ons hotel aangekomen hadden we een mooi uitzicht op de vulkaan. En een enorm groot meer. (aangelegd hoorden we en het oorspronkelijke Arenal ligt onder water, vanwege een vulkaanuitbarsting.

We zijn met een liftcabine over de omgeving gegaan, met begeleiding van een gids. Daarna naar het stadje Fortuna. Voor het slapen nog even in het zwembad en de jacuzzi en de volgende dag naar Monte Verde.

Schiterende route waarvan de laatste 35 kilometer onverhard. Nog een stop gedaan bij een waterval. O ja, nog een gewonde witte havik gezien. Een bioloog heeft hem gevangen en naar een vogelresque gebracht. De kamer die we hadden bleek net iets groter te zijn dan ons bed. Volgende dag omgeboekt. Een avondwandeling gedaan in het woud en heel veel gezien, dit vanwege de goede gidsen en kleine groepen. We hebben het volgende gezien: een tarantula; een kinkajou; slapende toekans en vlinders; een tweetenige luiaard; een vipersnake; een roodoogmakikker en nog welmeer. Zeer de moeite waard allemaal. 21.00 lagen we plat want vanmorgen zijn we weer met een gids op pad geweest naar het nevelwoud. Wederom veel gezien, vooral vogels. En de middag hebben ee de hanging bridges gedaan (goed he van mam)

• 26 Januari 2015 - 07:30

Marijke & Paul:

Hoi pa & ma

Klinkt allemaal goed, mooie foto's ook die jullie sturen. Paul wil geen foto van de slang zien haha. En wat een overwinningen voor mam, liftcabine, bruggen :)

Vandaag ga ik ook m'n koffer inpakken, dan nog 2 dagen werken, en dan ook lekker op vakantie.

Xxxx marijke & paul