ojochal - Reisverslag uit Ojochal, Costa Rica van Coen en Ger - WaarBenJij.nu ojochal - Reisverslag uit Ojochal, Costa Rica van Coen en Ger - WaarBenJij.nu

ojochal

Door: coen

Blijf op de hoogte en volg Coen en Ger

31 Januari 2015 | Costa Rica, Ojochal

We hebben er al weer 2 nachten op zitten in dit hotel en nog1 te gaan. Hier te zijn is geen straf. Het hotel ligt op een heuvel en bestaat uit verschillende kleine bungalows. We hebben een grote kamer en een mooi uitzicht op de pacific ocean. Heerlijk zwembad.
De eerste dag hebben we genoten van het zwembad en de omgeving verkend. We zitten bij het national park Marina Ballena. Als je op google maps kijkt zie je een stuk strand in de vorm van een staart van een vis. We zijn daar geweest en dat was apart. Door het tij wordt die staart breder of verdwijnt voor een groot deel.

De tweede dag stond in het teken van de Ballena wat walvis betekent. En die stond hoog op onze wensenlijst. We hadden ons thuis al verdiept over de mogelijkheden om walvissen te gaan spotten en kwamen uit bij een zeer goed bedrijf dat we thuis op internet hadden gevonden. We zouden met maximaal 8 mensen gaan en dat werden er 18. De eigenaar zette een tweede boot in voor de echte liefhebbers en zijn zoon, 16 jaar oud, was de kapitein. En dat ging hem goed af.

Na een uur bleek dat er 10 km noordelijker walvissen waren gezien. Wij er naartoe en inderdaad een moeder met haar baby en nog een ander vrouwtje. Het waren Humbackwhales. De baby, ongeveer 2 weken oud, heeft een lengte van 2 meter en beide dames ongeveer 15 meter.

Na 20 minuten deze walvissen te hebben gespot misten we een van de dames. We stonden voor op de boot en toen gebeurde het. Ongeveer 1 meter voor de boot kwam het vrouwtje omhoog en ik hoefde de camera alleen nog maar te laten afdrukken. Gigantisch wat we toen zagen. Zo moot en zo groot. De dag kon niet meer stuk. Ook Julio, de eigenaar, was hierdoor blij verrast.

Vandaag een zwembad dag. Het is heel warm. Vanmiddag nog even naar zee misschien en voor vanavond weer een leuk restaurant gereserveerd. Beperkt aan tafels omdat er alleen met verse producten wordt gewerkt. Morgen voor 3 dagen naar Corcovado NP.

Hier kan het in ieder geval niet meer stuk vanwege de Ballena.

• 31 Januari 2015 - 20:34

Wim:

Geweldig om dat allemaal mee te maken, heel mooi. Nog veel plezier samen.

• 01 Februari 2015 - 02:28

Reina:

Wat mooi allemaal, met af en toe rust bij het water. Mooi he, die familie walvis, hebben wij ook bij Maui gezien en met jullie de kleinere bij Long Beach hier. Geniet lekker verder, ook van het eten en drinken ;-)

• 01 Februari 2015 - 02:28

Reina: