Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Coen en Ger - WaarBenJij.nu Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Coen en Ger - WaarBenJij.nu

Tortuguero

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Coen en Ger

23 Januari 2015 | Costa Rica, Tortuguero

Dinsdag 20 januari klokslag 06.00 uur werden we opgepikt door Modesto voor onze 3 daagse tour. Samen met een Spaanse en haar baby Lola.
Bijna een prive tour. Na een paar kilometer stond het verkeer al muurvast. Blijkbaar had er op onze route een aardverschuiving plaatsgevonden waardoor de weg was afgesloten. Dat werd omkeren en via een andere en langere route naar Tortuegero. Onderweg hebben we koffieplantages, suikerriet en bananenplantages gezien.

Eenmaal op de boot zagen we gelijk ons eerste beest. Een drietenige luiaard met baby. Modesto vertelde ons dat hij moest doorvaren om op tijd bij een bepaalde doorgang te zijn ivm het tij. Gemiddeld 47 km per uur. Te laat zou betekenen dat we Tortuguero niet konden bereiken. En inderdaad met veel pijn en moeite konden we door de droogvallende lagune om vervolgens een breder en dieper water te bereiken.

Aangekomen in Tortuguero Lodge kregen we een welkoms drankje en waanden we ons direct in een paradijs.
De lagune aan de ene kant en de Caribische zee aan de andere kant.

We hebben heel veel gevaren in het NP Tortuguero, heel veel beesten gezien zoals krokodillen, kaaimannen, toekan, zeearend, schildpadden, brulapen, spidermonky, tientallen leguanen, basilisk leguaan en heel veel andere mooie tropische vogels. Tussen al het varen door heerlijk aan het zwembad gelegen en aan zee. En fantastisch eten en drinken.
Ook nog kans gezien te appen en 250 fotos te maken!!

Op de terugweg waren we net iets te laat bij de doorgang ivm eb. Dat werd dus nog hard werken. Modesto, Coen en een lokale passagier moesten uitstappen en 500 de boot duwen door de lagune.
Veel plezier gehad, Modesto was een fantastische gids met geweldige verhalen.

Nu zitten we in ons appartement nabij de airport van San Jose. De auto wordt zo gebracht en daarna gaan we naar een tico restaurant in de buurt.
Morgen vertrekken we naar de Arenal vulkaan

• 23 Januari 2015 - 19:52

Leuk hoor

• 23 Januari 2015 - 19:54

Marijke:

He, m'n verhaal was nog niet af.

Leuk hoor

• 23 Januari 2015 - 19:57

Marijke:

Oké laatste poging. Leuk hoor :)) 250 foto's maar? En papa aan het werk zie ik. Veel plezier samen, geniet! Xx

• 24 Januari 2015 - 09:27

Maarten:

geweldig, die natuur daar! Ik kijk uit naar de foto's van jullie. veel plezier!

Maarten